Choď na obsah Choď na menu
 


Dobrý večer.

Dnes som dostal email s týmto obsahom: Na

     
www.hnonline je článok Gréci šetria silno,...

Čo možno očakávať od protestujúcich po schválení ďalších úsporných opatrení?

Myslím si, že sa nezastavia. Protestujúci sú ľudia proti eurovalu. Nesúhlasia s takýmto spôsobom vyrovnania sa s krízou. Uprednostňujú štátny krach, vystúpenie z eurozóny
a prípadne nastolenie priamej demokracie. Veľkým príkladom im je Island. Už dlho existuje hnutie Real Demokracy, kde sa už
online  formuje nová ústava.

Oplatí sa prečítať celý článok.

 Keďže som zástanca demokracie, tak poviem nahlas a verejne.

 Každá Ústava, každej krajiny sveta, ktorá sa chce považovať za demokratickú krajinu musí obsahovať aj znenie o demokratizácii a vývoji systémových postupných
zmien v spoločnosti a možnosti občanov a to
podať návrh na novú ústavnú alebo právnu normu, alebo návrh na zmenu, alebo odmietnutie existujúcej ústavnej,
alebo právnej normy.  Ak Ústava tej ktorej krajiny sveta neumožňuje občanom vyššie uvedenú možnosť, tak nemôžeme hovoriť o demokracii v spoločnosti.

  Odborníci na právo a ústavný sudcovia by to mali vedieť a občanov svojej krajiny chrániť pred možným zneužitím spoločenského systému v prospech záujmových skupín
v spoločnosti či iných záujmových skupín z iných krajín v ovládnutí tej ktorej krajiny sveta.
  „Teraz už nejde o Grécko, teraz ide o euro.“ Týmto a inými nezmyslami sa európski politici snažia svojich voličov vystrašiť a vysvetliť im, prečo musia ďalej pokračovať v morálnom
hazarde
.

R. Sulik:  Euroval je najväčším ohrozením eura, lebo rieši dlhovú krízu ďalšími dlhmi !!!

http://strana-sas.sk/file/532/cover_eurovalbrozura.pdf

                                              I. Radičová,  máj 2010
    Pokiaľ naďalej budeme platiť za nezodpovednosť vlád, za nezodpovednosť európskych inštitúcií, za nezodpovednosť ratingových agentúr a za nezodpovedné správanie sa bánk,
 potom máme solidaritu postavenú na hlavu, kedy zodpovední a chudobnejší sa skladajú na nezodpovedných a bohatých.

http://www.youtube.com/watch?v=FbSv9i9pSu0

 CT24: Pozadie krízy

http://www.youtube.com/watch?v=Wm6wj2EP2T4&feature=related

 Kultúra 21 storočia. » Dlhy v EU a USA, ako ďalej...

 Keďže EU (krajiny federálnej EU) majú 27,5 biliónov eur a USA 14,2 biliónov dolárov verejného dlhu k Júnu 2011, tak právom existujú u ľudí obavy, že to najhoršie ľudí v EU a USA
 ešte len čaká a tak sa časť ľudstva prebúdza a angažuje sa  pre zmenu spoločenského systému s prvkami priamej demokracie.

Ľudia v EU a USA si tieto dlžoby nevytvorili, ale vytvorili im ich banky a taktiež ich nezodpovedný zástupcovia ľudu. Splácať ich budú samozrejme nekonečne dlho len a len daňový
poplatníci a nie BANKY. Finančnú a hospodársku krízu a zadlženie krajín sveta, môžeme  považovať za umelecké dielo BANK, keď meny nie sú kryté zlatom, ale cennými papiermi
obchodovateľnými na svetových globálnych burzách.

  Kde sa stratili naše zásoby zlata?

 » Kde sú Československé  zásoby zlata z 90 rokoch 20 storočia, » tak o tomto poctivo mlčia oficiálne média aj naši zástupcovia ľudu.

Dlh Slovenska 2010 bol 27 500 000 miliónov eur »(828,5 miliárd korún) Najviac nám narástol za vlády Róberta Fica a rastie aj za vlády Ivety Radičovej, aj keď ta znížila rast zadlžovania
občanov SR reformami, ktoré odmietajú bežný obyčajný ľudia,
a nezaťažila mimoriadnou krízovou daňou v SR » banky okamžite po parlamentných voľbách 2010  obchodné reťazce a 
vysokoziskové podnikateľské skupiny na území SR
a tak náš verejný dlh rastie ďalej a aj pri 3% deficite v štátnom rozpočte, ktorý nám odporúča BRUSEL,

Náš verejný dlh časom dosiahne  úroveň jedného bilióna korún (33 190 000 milióna eur). Koalícia po víťazných voľbách 2010 sľúbila, že sa bude správať zodpovedne .

Zodpovedne sa správala iba strana SAS a pán R. Sulik, ktorého si veľmi vážim a dôverujem pánu Sulikovi.

Pri tom nemáme  financie na rozvoj miest a obci, diaľnic, opravu ciest, atď. nehovoriac o sociálnych systémoch školstva, zdravotníctva a dôchodkového systému a keďže v EU máme
nízku cenu práce a tak naše odvody zo zákona nie sú dostatočne na vykríkanie potrieb tvorby štátneho rozpočtu. Väčšina ľudí nášho štátu žije horšie ako pred 20 rokmi
a pokiaľ nezastavíme
zadlžovanie a nesplatíme náš verejný dlh, tak
zvýšenie životnej úrovne pre bežných obyčajných ľudí nikdy nenastane.

Toto sú nevýhody globalizačného a integračného procesu čiže nespravodlivá príjmová polarizácia, keď 5%  ľudí  v každej krajine sa zmocní 90 % bohatstva každej krajiny sofistikovanou pseudo
 demokraciou bez prvkov priamej demokracie čiže možnosti kontroly zástupcov ľudu vo vládach a parlamentoch.

Výhody integračného a globalizačného procesu poznáme – voľný pohyb osôb a tovaru bez cla. Pýtam sa, aká je to sloboda bez peňazí a bez práva občanov na prvky priamej demokracie
či na zmenu Ústavy?

Občania každej krajiny sveta majú právo na prvky priamej demokracie, ktoré sú:

http://sk.wikipedia.org/wiki/Priama_demokracia

Je pre Vás súčasný parlamentný rozhodovací systém demokratický? V takomto parlamentnom rozhodovacom systéme nemôžu ľudia zabrániť zavedeniu nechceného zákona.
Je to realita v každej krajine sveta s výnimkou Švajčiarska.

Ďalší dôvod a názor prečo súčasný parlamentný rozhodovací systém nie je demokratický: Ústavy demokratických krajín označujú za suveréna ľud. Keďže sú ale všetky tieto krajiny
zastupiteľskými demokraciami, dochádza v nich k presunu moci – suverén – občan volič, deleguje svoje práva na zastupiteľov, ktorí sa tým sami stávajú suverénom.
Moc ľudu je zredukovaná na pravidelný rituál odovzdávania volebných hlasov, ktorý vyhovuje len záujmovým skupinám a to elitám politických pluralitných strán a nie voličom čiže ľudu.
Politici sa riadia viac odporúčaniami  inštitúcii ako je MMF, Svetová banka či WTO – ktoré nik v žiadnych slobodných voľbách nevolil a nie vôľou svojich voličov čiže ľudu.
Vieme všetci, že význam slova demokracia je vláda ľudu.
Ale málo kto si z občanov prizná, že vláda ľudu môže existovať len vtedy, ak občania si budú môcť slobodne voliť ústavných činiteľov, taktiež právo ich kontrovať, ale taktiež právo ich aj
kedykoľvek odvolať alebo zmeniť nežiaduci zákon či zmeniť Ústavu. To sú základné ľudské práva v skutočnej demokracii čiže vlády ľudu.
Ak ekonomickú moc prevezmú korporácie a spoločenský systém a Ústava krajiny neumožni vyššie, mnou uvedené základné občianske práva, tak spoločenský systém nemôžeme považovať
za demokraticky. To si málokto z občanov, ale aj ľudí uvedomuje. Ak je spokojných 70% občanov v krajine a nespokojných 30% občanov tak môžeme hovoriť o vláde ľudu čiže demokracii.
Ak je nespokojných 70% občanov a len 30%občanov je spokojných a to vďaka tomu, že mnohí z nich prišli k majetku podvodom alebo vykorisťovaním nespokojných, tak nemôžeme hovoriť
o vláde ľudu. Stáva sa tradíciou, že spoločenské systémy sa menia každých 40 rokov. Koľko nám ešte ostáva do 40 ročného cyklu zmien?

 Keďže EU (krajiny federálnej EU) majú 27,5 biliónov eur a USA 14,2 biliónov dolárov verejného dlhu k Júnu 2011, tak právom existujú u ľudí obavy, že to najhoršie ľudí v EU a USA
ešte len čaká a tak sa časť ľudstva prebúdza a angažuje sa  pre zmenu spoločenského systému s prvkami priamej demokracie.


http://necenzurovane.ueuo.com/pdf/mmf.pdf

                                              S pozdravom a úctou Jozef Varga

 Pussycat – Mississippi